Rondreis Noord - Zuidwest USA - 2009

Subtitle

Las Vegas 3 tot en met 6 september

Ik krijg telkens maar de vraag wanneer het verslag van Vegas nou komt.

Tja, ik zal proberen in 1 verslag de dagen samen te vatten want we hebben zo vreselijk veel gedaan.

Ik had al geschreven over onze fantastische kamer, in house dining en het hele hotel.

Opa en oma hebben genoten van hun show in Vegas The Phantom of the Opera. Dat is ook mijn grote favoriet allertijden en ben wel een beetje jaloers dat zij zijn geweest hoor!

De donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we de tijd genomen om aan het zwembad te liggen. Vooral donderdag en vrijdag was erg relaxt. Het hotel was absoluut niet vol en het zwembad had dus alle ruimte.

Mika heeft zich ontpopt tot een echte waterrat. Moest hij in Moab nog even wennen, stapt hij hier dapper zonder ´vissen´ om het water in. Hij heeft van oma leren ´zwemmen´. Hij kruipt door het water en verkent zo het hele zwembad. Hij duikt achter zijn tutje aan en dat vindt hij helemaal geweldig. Tutje kan ook zwemmen! Een goede manier om hem vrij te voelen in het water.

We genieten met ze allen van onze Exotic Fruit Smoothie. Een dikke vette beker met heerlijk fruit in de vorm van een drankje. Deze keer maar zonder alcohol want anders staan we erg vroeg op onze kop.

Opa bekijkt ´al het moois´ eens even goed vanaf een afstandje, maar gebeuren de echte spannende dingen bij de European Pool waar men topless mag zwemmen en waar kids verboden zijn. Beetje jammer hé Oop? ;-))

De echte mooie dingen gebeuren toch in de direct omgeving van Mika want die leeft zich helemaal uit.

Hij staat op een gegeven moment te rillen van de kou (ondanks de 40 graden in Las Vegas) want meneertje wil het water niet uit!

We nemen hem lekker mee naar boven en hij slaapt elke dag tussen de middag heerlijk iets van 1,5 tot 2 uurtjes.

Vrijdagmorgen gaan Roon en ik lekker samen op pad naar Premium Outlets. Opa en oma gaan lekker zwemmen met Mika.

Roon en ik hebben een tas vol kortingsbonnen en de Labor Day Sale beloofd nog meer goeds.

Zoals altijd komen we tijd tekort. We vinden niet dat we opa en oma de hele dag met binkie achter moeten laten en ook is het lopen teveel van het goede voor mijn rug en buik, maar had ik het gekund dan had ik er tot s’avonds laat rondgelopen.

Ik kan altijd goed slagen bij White House – Black Market en daar is een grote Sale gaande. Het duurste is 60 dollar, dat klinkt goed. Ik heb voor weinig een paar prachtige dingen erbij.

Dan is Ralp Lauren aan de beurt voor shirts voor Geert. Dan Tommy Hilfiger, Gap en noem maar op.

Mijn lieffie heeft gevraagd om ‘dingen’ nu officieel te maken……….en nee, het is geen huwelijksaanzoek, maar het wordt nu tijd (met Catootje op komst) om zaken te gaan regelen voor ‘als er iets gebeurd’.  Maar ook voor als er niks gebeurd, gewoon de zaakjes goed regelen.  Dan kan Roon rekenen op mijn enorme banktegoed mocht er wat met mij gebeuren hahahahahahaha.

Om het te vieren krijg ik een prachtige gouden ring met diamant. De verkoper heeft het steeds maar over ‘verloving’ en we laten hem in die waan.  Ik ben helemaal happy met mijn ring (moet nog even op maat gemaakt worden maar dat wordt zo geregeld)

De tijd gaat hard en voordat we het weten moeten we toch echt terug naar het hotel. Kunnen we mooi nog even zwemmen met het binkie.

Opa en oma zijn de 2e avond nog naar Love geweest van Cirque du Soleil met allemaal Beatles muziek. Helemaal leuk! We zouden die avond met ze allen ook bij Botero gaan eten, maar Mika was moe en ik ben met hem terug gegaan naar de kamer en heb daar wat te eten besteld. Al dat zwemmen heeft hem moe gemaakt. Roon eet lekker met opa en oma heerlijk bij Botero. Volgens hun is het een goed restaurant!

Roon en ik gaan vrijdagavond naar Bette Middler. Wat een topwijf is dat en wát een show!! Wat een vermaak, muziek en humor. Helemaal gaaf! Echt een aanrader.

Zaterdag gaan we eerst zwemmen en terwijl Mika en Roon een tukkie doen gaan mama en ik even naar Premium Outlets. Mama wil toch wel graag even los gaan.

We nemen een taxi en staan 10 min later in de hitte. Gelukkig hebben alle winkels airco.

Mama slaagt ook vreselijk goed bij White House – Black Market en is helemaal happy. Het is dat we nu ook niet mega veel tijd hebben, maar ook nu komen we weer tijd te kort.

Mama wordt helemaal wild van alle korting en aanbiedingen!

We slagen goed bij Nautica Kids, wat een leuk spul zeg!! Catootje, Mika en Romée worden goed verwend.

S’avonds gaan Roon en ik eten bij Stratto. Helaas valt dat wat tegen. Er wordt hoog opgegeven over dit restaurant, maar het hoofdgerecht van mij is waardeloos.

De service is goed, niks te klagen, echt netjes. Het voorgerecht is ook heerlijk. Uiteraard veel te veel (we hadden nog gevraagd of het normale porties waren of Amerikaanse porties) Ik zit na mijn voorgerecht eigenlijk al potje vol.

Hoofdgerecht had ik me compleet wat anders bij voorgesteld. Ik had een Veale Parmagiana (hoop dat ik het goed schrijf) gekozen. Kalfvlees. Het zag er uit als een schnitzel met daarop ingrediënten van een pizza. Het was gewoon groot en niet lekker. Ik had me verheugd op een lekker stukje vlees of zo, maar niet op dit.

Ik heb er niet veel van op, helaas. Vlees van Roon was goed, maar voor die prijs….………had het nog beter gemogen.

Nee, wat ons betreft geen aanrader, dan liever naar Botero.

Aansluitend zijn we naar Le Reve geweest. We waren er al eerder geweest in 2005, maar de show was nu compleet anders. Wat een spektakel zeg! We snappen er nog steeds niet veel van, maar het was fantastisch om te zien. We hebben heerlijk zitten genieten.

De volgende dag moeten we helaas ons tentenkamp opbreken en vertrekken we richting LA.

De ochtend brengen we door aan het zwembad,  (wat met Labor Day weekend nu echt helemaal hutje mutje licht!!) genietend van onze Smoothie hangen we met de benen in het water en kijken we terug op een fantastische vakantie.

De reis naar LA verloopt spoedig, inchecken in hotel ook. Mama en John gaan nog even de pier op en wij blijven met Mika lekker op de kamer. Die is moe, maar ook wat van slag. Denk dat hij in de gaten heeft dat er wat staat te gebeuren.

Volgende morgen rijden we nog even naar Rodeo Drive in Beverly Hills. Vanwege Labor Day is niet alles open maar we nemen even lekker een bakkie koffie of sap en verlekkeren ons aan de mooie etalages.

We gaan op tijd naar het vliegveld en alles verloopt prima. Er is uiteraard wat spanning bij de tassen controle. Zo blijkt in Mika zijn Nijntje koffer een mes te zitten, lekker dom. Heb ik niet meer naar gekeken en treffen ze onder in de rugzak 2 kleine blikjes cola aan. Tja………….die zaten daar pas een week of zo. Dus ook niet meer aan gedacht.

Dan moet alle electronische shit eruit worden gehaald en in aparte bakjes worden gelegd. Laptops, DVD speler, fotocamera en noem maar op. Mika zijn buggy is volgeladen met zooi, moet leeg en ook door de scanner. Ook de schoentjes van hem moeten uit en door de scanner.

Voordat we alles weer aan hebben, ingepakt hebben en omgesnoerd staan, zijn we verhit en bekaf. Het hoort erbij, maar het geeft altijd wat spanning omdat er zoveel mensen meekijken en staan te wachten. Daarbij moet je al je bezittingen ook nog goed in de gaten houden en Mika niet uit het oog verliezen. Heel gedoe dus, maar we hebben het weer overleefd!

Mika tukt nog even lekker in de buggy en wij eten een broodje alvorens we aan boord mogen. Alleen Roon en ik mogen met Mika voorgaan. Opa en oma mogen niet mee, die moeten wachten tot iedereen mag.

De KLM crew is zeer behulpzaam! We hebben geen eigen stoel voor Mika, maar het komt er op neer dat we binnen 15 min, 7 stoelen tot onze beschikking hebben! Het vliegtuig (deels cargo deels passagier) is niet vol en we krijgen er lekker 3 stoelen bij. Mika zit naast zijn ‘meisje’ (zoals hij zelf schattig zegt) Een leuk Italiaans meisje en samen zitten ze hand in hand en elkaar te kussen. Helemaal lief!

Hij is in het begin wat onrustig maar valt bij mij op schoot in slaap waarna ik hem aan oma geef en op 2 stoelen heerlijk 5 uurtjes ligt te pitten. Je hebt er geen kind aan. Ongeveer 1,5 uur voor landing wordt hij wakker, eet wat mee, speelt met zijn ‘meisje’ en kijkt DVD. De vlucht gaat zeeeeeeeer voorspoedig! Heerlijk! Precies de goede vlucht om deze reis goed mee af te sluiten.

Als verrassing staan Simone en Romée op ons te wachten na de douane. Wat leuk!! Mika krijgt een gave ballon in de vorm van een helicopter en mama en ik krijgen een roos. Wat lief zeg!

En dan ineens……………zijn we weer thuis!!! Het is een rare gewaarwording. Zo lang hebben we uitgekeken naar deze vakantie. Zoveel voorbereidingen getroffen, gemaakt, bedacht en noem maar op. En in ene sta je weer thuis en kijk je tegen de koeien aan alsof we nooit zijn weggeweest.

Mika vind het heerlijk om thuis te zijn, het is duidelijk te merken. Hij moet erg wennen aan het slapen in zijn eigen bedje maar met 4 dagen zit hij weer in zijn goede ritme. Het is ook niet niks hoor. 20 maanden en dan al zover op reis! En wat voor een reis! Een wereldreis!!

Lieve Roon, Mika, Oma Sonja en Opa John……………heel erg bedankt voor deze fantastische vakantie! Ik vond het super en ik hoop jullie ook!